We zijn weer een week verder en er is weer het een en ander gebeurd aan Dafne. Zo is deze week de motorkap naar de spuiterij gegaan vanwege een diepe kras. Die ontstond doordat er een ladder tegenaan viel. Helemaal mijn eigen schuld dus….
Nu de motorkap er af was kon ik mooi bij de waterpomp die problemen leek te geven. Tijdens het demonteren van het waterpomphuis braken uiteraard de boutjes af en moest ik de restanten daarvan uitboren en nieuwe draad tappen. Voor dat uitboren moet de grille worden gedemonteerd en de voorste motorsteunen worden gelicht om er recht voor te komen. Nieuwe pomp met huis gemonteerd en ook nog ‘even’ de kachelkraan vernieuwd want echt koude lucht wilde de aanjager niet blazen.
Vervolgens op naar de APK waarbij ik mij afvroeg of een motorkap eigenlijk verplicht is. Die was immers nog niet teug van de spuiter. De keurmeester hielp mij snel uit de droom; een motorkap is verplicht en goedgekeurd werd ze toch al niet vanwege een scheurtje in de mantel van een handremkabel. Verder was alles in orde en na reparatie en montage van de motorkap mag Dafne weer 2 jaar de weg op! Vrijdag kon ik de velgen ophalen bij het bedrijf waar ze gepoedercoat zijn. Exact toen ik hiermee thuis kwam werd gebeld dat de Vredestein Sprint Classic banden binnen waren. Inmiddels zitten ze compleet onder de auto en nadert het einde van de werkzaamheden.
Gelukkig maar want Dafne lijkt momenteel de enige liefde in mijn leven. Ik zie haar meer dan mijn vrouw! Gelukkig begrijpt ze dit maar al te goed. Zelf is ze van tijd tot tijd bezig met onze blauwe schoonheid. Bijvoorbeeld met het inkleuren van de zwarte vlakjes van de velgen… Verder heb de spanningsregelaar vervangen door een splinternieuwe. Bij het rijden in het donker was het mij opgevallen dat de koplampen wat ‘flikkerden’. Dat probleem is nu opgelost. Tot slot heb ik deze week de laatste hand gelegd aan het stuur. Het originele stuur bleek niet te redden en een goede vervanger vinden bleek onbegonnen werk. Een minder slecht exemplaar was er wel en de scheurtje die daar in zaten heb ik uitgefreesd en gevuld met 2 componenten epoxyhars. Na het gladmaken een goede filler opgezet en na de primer afgelakt. Het resultaat mag in ieder geval weer gezien worden.